מתחים וריבים בין אחים

בואו ניקח נשימה גדולה ונירגע….
תמיד יהיו מריבות בין אחים ושאף אחד לא יספר לכם אחרת… (זה קורה במשפחות הכי טובות…)למעשה, מריבות וקונפליקטים בין אחים, הן לא בהכרח דבר שלילי מכיוון שזהו חלק טבעי בהתפתחות הדינמיקה המשפחתית.

ריבים יכולים ללמד את הילד מיומנויות חשובות כמו הזכות והחובה לעמוד על שלו, איך ומתי לוותר כשצריך, כוחה של בקשת הסליחה וההתפייסות, מהם הגבולות והקווים האדומים ואולי תתפלאו לשמוע, שמחקרים מראים שזהו חלק משמעותי בהתפתחות כישורי המשא ומתן בהווה ובעתיד.

אופי המריבה משתנה כמובן בהתאם לגיל, מספר האחים במשפחה ותלוי בהכרח בתגובת ההורה לריב.
טעויות רבות נעשות בהתמודדותנו כהורים במריבות בין אחים.
לעיתים רבות, הורה נוטה להתערב בריבים, בכדי להשיג "שקט״ (מדומה) לטווח הקצר. בפעמים אחרות, אנו ניגשים עם דעה מוקדמת של מי האשם הטבעי בריב (הילד המרצה/ הילד המרדן/ או הילד העקשן).

לעיתים קרובות, בלי אפילו להיות מודעים לכך, אנחנו מנווטים את הריב בצורה המקבעת את דפוס ההתנהגות ואת המשבצת שכל ילד נמצא בה. יכולות להיות לכך השפעות מהותיות על תדמיתו של הילד ותפיסת ההגדרה שלו בהמשך החיים.

התמודדות נכונה בין אחים מכינה ילדים לחיות בשדה החברתי מחוץ למשפחה.
בהדרכת הורים, נלמד יחד איך לעזור לילדים לריב ולסיים את הריב בצורה נכונה, נלמד לגשת אליהם כשהם רבים בצורה שלא תקבע את הדימוי העצמי שלהם, נלמד מתי נכון להתערב, איך להגיב ולהעניק כלים על מנת שהילדים יידעו לפתור את הריב בעצמם.

Share on facebook
Share on twitter

Join our free newsletter